reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lesana Královičová

Lesana Královičová

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná ženská a budem písať o tom, čo mi napadne... Zoznam autorových rubrík:  LudiaSúkromnéNezaradené

reklama

Ludia

Je v tomto štáte ešte spravodlivosť<

Lesana Královičová

Je v tomto štáte ešte spravodlivosť<

Som ťažko zdravotne  postihnutá a nevidím zmysel žitia v tejto banánovej republike, kde sä len podlosti, kríza, a nezamestnanosť. Veľmi ma to trápi, aj ja by som chcela tak ako mnohí iní postihnutí byť zaradená do pracovného procesu, a namiesto toho mi ostáva len skalamnie, beznádej a zúfalstvo. Táto politika ma úplne ničí a nedáva mi veľké šance na prežitie, a práve to ma najviav mrzí. Sme stále na niekoho odkázaní a za niektorých sa rodina hanbí, a dáva ich do ústavov. Poznám  a veľa som o takýchto prípadoch aj sama počula či čítala. Namiesto toho aby sa im venovali, dajú ich do nejakého socialneho ústavu, kde sa im skoro nikto nevenuje a potom tak aj vyzerajú. Stagnujú a nebaví ich život. To je na tom tom celom najsmutnejšie. Rodina by sa im mala venovať v plnej miere, a naozaj, niektoré prípady končia v domovoch socílanych služieb, alebo v ústavoch. Nemajú tam šancu rozvíjať sa, a je to smutné. Ale sú aj rodiny, kde si dieťa nechávajú, aj ked je neviem ako postihnuté, a potom dostáva lásku a pomoc od všetkých. To je ten pelší prípad. A je aj smutné, ked zdravotne postihnutí sú v školách aj 15 rokov, a potom stratia kontakt s rodinou a nemajú si čo povedať. Smutné

  • 25. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 225x
  • 0
Sneh ako bariera postihnutých

Lesana Královičová

Sneh ako bariera postihnutých

Sneží, sneží, a sneží.... biele vločky sa roztápaju v tancujúcom rytme svetiel, a mnohí si myslia, že je zo krásne, a romantické. Ano, vyzerá to romanticky vo filmoch, najme ruských a amerických, ale sneh robí aj veľa komplikácii, na cestách, a chodníkoch, a tak. Niekedy si myslím, že je celkom zbytočný a mám chuť sa odstahovať do teplých krajín. Tam sneh nepoznakú a je im dobre. Celé dni sa vyvalujú na pieskom vysypaných plážach, hrá tam reggae, samba, či flamanego, pijú koktejly, Sex on the beach, Malibu, Bloody Mary, Virgin Mojito, mávajú známu poobednú siestu a je im veľmi, veľmi dobre. Nepoznajú starosti, hrajú šach -typické pre grécke ostrovy, tancujú, navštevujú sa, chodia spávať aj o druhej v noci, až sa čudujem, že decká nemajú problémy zo vstávaním do školy, oj čo by som dala ja za život v teplých krajinách. Okamžite by som menila, aspon by som sa vyhla tomuto bielemu šoku pre mna s názvom sneh. Neviem, kto ho vymyslel, alebo vlastne ako vznikol, ale nemusel ani vzniknúť. Ja osobne by som sa kludne zaobišla bez neho každý rok. Je iné, ked sa nanho pozerám vo filme, ale iné, ked po nom kráčam, a každého centimetra sa obávam. Nepríjemný a divný pocit, naozaj

  • 15. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 135x
  • 0
Novoročné predsavzatia

Lesana Královičová

Novoročné predsavzatia

Je nový rok. Súčastne s ním prichádzaju nové predsavzatia. Aké budu, splniteľné a či nie Je to len na nás, nanašich myšlienkach, postojoch, názoroch. Ja osobne som znamenie Baran a ako je známe, zvyknem predsavzatia aj dodržať.

  • 4. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 129x
  • 0
Pády, vzlety a osudy roka

Lesana Královičová

Pády, vzlety a osudy roka

Ani sa nenazdáme, budeme opať o rok starši, skúsenejší, vyspelejší. Je len na nás, ako si budúci rok zariadime, naplánujeme, vybudujeme. Všetko je v našich rukách. Rukách osudu.

  • 14. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 127x
  • 0
Aj postihnutí možu byť užitoční

Lesana Královičová

Aj postihnutí možu byť užitoční

Dnes je medzinárodny den zdravotne postihnutých. A ja sama som jedna z nich. Nie je to vždy ľahké. Musíme bojovať zubami, nechtami o svoje postavenie v spoločnosti. A niekedy s nami hrá tá spoločnosť nefér hry. Krutý to život, ale mnohí z nás sú zvyknutí.

  • 3. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 142x
  • 0
reklama
I ked som postihnutá, baví ma žiť

Lesana Královičová

I ked som postihnutá, baví ma žiť

Je to tak, život býva poetickým, či sa nám to páči alebo nie. Je na nás ako si ho zariadime, je to v našich vlastných rukách.

  • 22. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 182x
  • 0
Problémy zo sebou samou

Lesana Královičová

Problémy zo sebou samou

Hadam sa vyventilujem, ked o sebe čo to popíšem. Ci už dobré, alebo zlé, som v depresii, a v ťažkej. Nikto mi nedokáže pomocť. A najhoršie je, že ani ja si nedokážem pomocť sama, a to je dosť zlé.

  • 9. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 135x
  • 0
Víchor života

Lesana Královičová

Víchor života

Neskutočný čas beží nekonečne rýchlo.... a neviem ho zastaviť. A tak sa zdá, že nikto.... vobec nikto. A nedovolím ani mužom v šedých oblekoch, aby nám ho ukradli, lebo čo by sme potom mali A tak to bolo aj v Momo, mojom obľúbenom príbehu, muži ukradli čas a on sa zastavil, a ludia ostali stáť, a nevedeli, čo sa s nimi bude diať.  A ako je to dobré, že Michael Ende vytvoril takú fantasy, aspon si ľudia môžu a chcú vážiť čas, lebo niektorí si ho nevážia. Mrhajú s nim a zatracujú ho. Mali by si brať príklad s malej dievčiny Momo, ktorá ten čas aj zachránila, a usmrtila tak mužov v oblekoch, ktorí posobili hrozostrašne a nikoho a ničoho sa nebáli. A podarilo sa jej to aj s pomocou korytnačky Cassiopey. Osobne to mám radšej, ako Nekončný príbeh, o tomto príbehu s časom by sa dalo ešte vela, veľa diskutovať. Nebola a ani by som to nedávala do rúk detom, je to skor akási fantasy pre dospelých, tak ako Nekonečný príbeh a deti tomu  málo porozumejú.... skor dospelí pochopia skrytú pointu, o čo tam ide. A ja som si to obľúbia práve pre takúto mystickosť. Som rada, že som ten film videla, lebo musím nad ním stále premyšlať, a uvažovať.

  • 31. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 79x
  • 0
Falošné priateľstvo

Lesana Královičová

Falošné priateľstvo

Dnes som zistila, že jedna moja kamaratka je falošná a prestala som ju mať rada ako človeka. A môže si za to sama svojím sprostým správaním.

  • 5. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 259x
  • 0
A tak sa z nás stali dospelí

Lesana Královičová

A tak sa z nás stali dospelí

Minuly tyzden sme mali stretávku zo základnej školy a bolo proste úžasne. Milé spomienky, vrelé privítania a najme dobrá nálada sa niesla počas celeho stretnutia

  • 23. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 94x
  • 0
reklama
Užasný multi kulti festival

Lesana Královičová

Užasný multi kulti festival

Zúčastnila som sa jedného krásneho esteticky krásneho filmového festivalu.  A nie hociakého. Mám z neho plno dojmov, spomienok a pár veselých foteik.

  • 3. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 72x
  • 0
Novinky zo sveta

Lesana Královičová

Novinky zo sveta

Pribudli rozličné novinky, a bude vždy  o čom písať, svet je taký zaujimavý, rozličný a farebný ako kvetiny na lúke. A tých je neúrekom. Aj náš svet i život sa skladá s takýchto kvetinových listov.

  • 12. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 81x
  • 0
Rozkvitnutá lenivosť

Lesana Královičová

Rozkvitnutá lenivosť

Som taká lenivá, že s tou lenivosťou by som sa prekopala asi do hrobu. Strašné volačo. Dokonca i piesen by sa dala zložit o tom aká som lenivá .

  • 6. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 93x
  • 0
Nemý film

Lesana Královičová

Nemý film

Včera som bola na nemom filme a ani som netušila,  koľko ľudí na neho  pôjde. Bol milý, jednoduchý,  kvalitný a zaujimavo natočený.

  • 8. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 79x
  • 0
Nenávisť

Lesana Královičová

Nenávisť

Nerozumiem si s jedným človekom. Oj aké mam z neho nervy. Robí mi ich stále. A aj bude.... bojím sa ho. A nielen ja, aj ostatní sa ho boja.

  • 2. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 154x
  • 0
reklama
Vianoce

Lesana Královičová

Vianoce

Cakám na Vianoce ako malé dieťa, sú radostné, potešujúce a čarovné. Vidím rozžiarené očká detí, rozprávky o princeznách a čarodejníkoch,  kapre na stoloch, rozsvietené stromčeky.

  • 14. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 103x
  • 0
Obdobia

Lesana Královičová

Obdobia

V živote prechádzame roznymi obdobiami, ktoré sú dobré aj zlé, priaznivé aj negatívne. Ja neviem, čo si mám o tom myslieť.

  • 8. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 102x
  • 0
Neštastné problémy zrelej duše

Lesana Královičová

Neštastné problémy zrelej duše

Som taká neštastná a neviem, čo mám robiť. Ak budem v tejto domácnosti ešte viac ako rok drbne mi. Som unavená z dvoch bytostí, ktoré so mnou zdieľaju domácnosť.

  • 23. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 184x
  • 0
Užasný festival

Lesana Královičová

Užasný festival

Zúčastnila som sa jedného festivalu, ktorý bol pre mna obohcujúci. Bolo to v severopoľskom meste no a také niečo som ešte nezažila.

  • 20. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 121x
  • 0
Obavy

Lesana Královičová

Obavy

Ja mám takú trému a tak sa strašne bojím, že neviem čo robiť. Naozaj prežívam nepríjemné chvíle. Nepríjemné a krušné. Plné obáv a strachu.

  • 6. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 98x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu