reklama

Je v tomto štáte ešte spravodlivosť<

Som ťažko zdravotne  postihnutá a nevidím zmysel žitia v tejto banánovej republike, kde sä len podlosti, kríza, a nezamestnanosť. Veľmi ma to trápi, aj ja by som chcela tak ako mnohí iní postihnutí byť zaradená do pracovného procesu, a namiesto toho mi ostáva len skalamnie, beznádej a zúfalstvo. Táto politika ma úplne ničí a nedáva mi veľké šance na prežitie, a práve to ma najviav mrzí. Sme stále na niekoho odkázaní a za niektorých sa rodina hanbí, a dáva ich do ústavov. Poznám  a veľa som o takýchto prípadoch aj sama počula či čítala. Namiesto toho aby sa im venovali, dajú ich do nejakého socialneho ústavu, kde sa im skoro nikto nevenuje a potom tak aj vyzerajú. Stagnujú a nebaví ich život. To je na tom tom celom najsmutnejšie. Rodina by sa im mala venovať v plnej miere, a naozaj, niektoré prípady končia v domovoch socílanych služieb, alebo v ústavoch. Nemajú tam šancu rozvíjať sa, a je to smutné. Ale sú aj rodiny, kde si dieťa nechávajú, aj ked je neviem ako postihnuté, a potom dostáva lásku a pomoc od všetkých. To je ten pelší prípad. A je aj smutné, ked zdravotne postihnutí sú v školách aj 15 rokov, a potom stratia kontakt s rodinou a nemajú si čo povedať. Smutné

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naozaj smutné a neúprimné. A v takejto spoločnosti žijú postihnutí, bez akejkoľvek šance na prácu, na rozvíjanie sa. Pozerajú sa na nás, ako keby sme spadli z inej planéty, ked sme v divadle, v kine, alebo na inom podujatú, a to ma mrzí. Sme takisto rovnocenní a rovnprávni, len máme málo priležitostí. Zdraví majú viac, zoberú sa hocikam a idú, niektori postihnutí musia čakať na asistentov, aby ich viciedli von. Ale sú aj takí, čo sa neboja vykročiť z hniezda a bojujú o sto šesť. Spievajú, píšu, recituju, maľuju, rozvíjajú svoj talent. Aj ja som jedna z tých, čo sa nesnažia sedieť doma, ale naplno sa rozvíjajú. Bola by osm rada, keby nás rozvíjajúcich sa bolo ešte o niečo viac, lebo o otj je život. 

Lesana Královičová

Lesana Královičová

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná ženská a budem písať o tom, čo mi napadne... Zoznam autorových rubrík:  LudiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu