reklama

Aj postihnutí možu byť užitoční

Dnes je medzinárodny den zdravotne postihnutých. A ja sama som jedna z nich. Nie je to vždy ľahké. Musíme bojovať zubami, nechtami o svoje postavenie v spoločnosti. A niekedy s nami hrá tá spoločnosť nefér hry. Krutý to život, ale mnohí z nás sú zvyknutí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mnohí z nás sú odsúdení na okraj spoločnosti, neakceptujú nás. Nemáme prácu, ba čo viac, chcú nám zrušiť chránené dielne, a pracoviská. A to siahodlhé čakanie na úradoch.... či už žiadame o pomocky, alebo o vytvorenie pracoviska. Niektorí z nás sú odsúdení na to, aby strávili celý svoj život zavretí doma, medzi štyrmi stenami.... a pritom sú takí šikovní.... mnohí vedia jazyky, majú vysoké školy, a ked nemajú vhodné konexie, nemajú vlastne šancu na nič. Raz som v jednej nemenovanej relacii pozerala a nesmierne ma to dojalo, príbeh, ked matka sa stará o ležiace, tažko choré dieťa. Zaslúžila by si Nobelovu cenu za starostlivosť u mna. Tá by sa hodila do Smotánky, ako obetavá a starostlivá matka, a nie všeljaké pseudocelebritky, ktoré nevedia nič.... holé nič, iba krútiť nosom, a rozhadzovať rukami. Táto žena bola fakt úžasná, klobúk dolu pred nou. Sme postihnutí a žije sa nám ťažko. Nič nie je v tejto dobe ľahké, ale zdá sa mi, že mi to máme ešte ťažšie. Mnohí sotva vyžijeme z invalidneho dochodku, a pritom sme šikovnejší ako mnohí zdraví ľudia. Mám mnoho postihnutých kamarátov a známych, a dokázali toho viac, ako bežní smrtelníci. Preto, ked máme tento náš den, želajme si donho veľa entuiazmu, síl, vitality a schopnosti v tejto dravej dobe prežiť, pretože to je v tejto ťažkej dobe najtažšie.

Lesana Královičová

Lesana Královičová

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná ženská a budem písať o tom, čo mi napadne... Zoznam autorových rubrík:  LudiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu